poniedziałek, 10 października 2011

Szarlotka

Sezon jabłkowy w pełni. Osobiście jabłka wprost uwielbiam i to chyba w każdej postaci. A jedną z przyjemniejszych jest szarlotka. Najczęściej robię taką najzwyklejszą w świecie- na kruchym cieście z kruszoną na wierzchu. Lubię też dodać jabłka do biszkoptu, ale eksperymentowanie z nowymi przepisami też jest fajne.
W jednym z numerów „Palce Lizać” trafiłam na szarlotkę Gwyneth Paltrow. Musiałam wypróbować, nie było innego wyjścia. Wprowadziłam drobne modyfikacje. W oryginale jabłka są kwaśne, za to do ciasta trzeba dodać aż szklankę cukru. Ja zdecydowanie wolę użyć słodkich jabłek i dać miej cukru. Zapraszam na moją wersję Szarlotki.

Składniki:
1 kg słodkich jabłek
50g masła
1 jajko
2 łyżki cukru
1 i ½ szklanki mąki
Szczypta soli
Łyżeczka sody oczyszczonej
½ łyżeczki cynamonu
150g orzechów włoskich
Cukier puder

Wykonanie:
Wszystkie jabłka obrać i usunąć gniazda nasienne. 250g obranych jabłek zetrzeć na najdrobniejszej tarce. Dodać jajko, cukier i bardzo miękkie masło i zmiksować na gładką masę.
Dodać mąkę wymieszaną ze szczyptą soli, sodą oczyszczoną i cynamonem. Dokładnie wymieszać.
Orzechy drobniutko posiekać, a resztę jabłek pokroić w kostkę. Dorzucić orzechy i jabłka do masy i wymieszać całość łyżką.
Niedużą, okrągłą tortownicę (średnica ok. 23 cm) wysmarować tłuszczem i wysypać mąką. Przełożyć ciasto do formy i piec w piekarniku nagrzanym wcześniej do 180 stopni przez ok. 40 minut.
Upieczone ciasto posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...