środa, 21 grudnia 2011

Aromatyczna szynka

Dawno temu widziałam w TV jak Nigella robi swoją aromatyczną szynkę. Strasznie spodobał mi się pomysł w powbijaniem w nią goździków, postanowiłam, że zrobię kiedyś podobną. Jednak gdy otworzyłam książkę „Nigella świątecznie” właśnie na stronie ze wspomnianym przepisem, stwierdziłam, że zbyt dużo podobieństw w mojej wersji nie będzie :)
Nigella użyła dużej (6,5kg) szynki wędzonej ze skórą i kością. Najpierw gotowała ją w czerwonym winie z dodatkami, potem, jeszcze zapiekała w słodko- korzennej glazurze. W moim przepisie na Aromatyczną szynkę zgadzają się właściwie tylko goździki i cynamon :-) Za to będzie pyszna i na ciepło, jako danie obiadowe, i na zimno- do kanapek.

Składniki:
1 kg szynki wieprzowej bez kości
Duża pomarańcza
Kilkanaście goździków
50g suszonej żurawiny
2 łyżki oleju
Łyżka miodu
½ łyżeczki mielonego cynamonu
½ łyżeczki mielonego imbiru
½ łyżki soli
Łyżeczka pieprzu ziołowego

Wykonanie:
Z pomarańczy ścieramy skórkę, następnie wyciskamy sok, dodajemy miód olej, sól, pieprz ziołowy, cynamon i imbir i wszystkie składniki dokładnie mieszamy i dosypujemy suszoną żurawiną. Szynkę nacinamy w kratę i starannie nacieramy marynatą, po czym, na górnej stronie mięsa, w rogi utworzonych rombów- wbijamy goździki. Odstawiamy do lodówki co najmniej na 12 godzin. Następnie pieczemy pod przykryciem, w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 70 minut, a następnie jeszcze mniej więcej kwadrans bez przykrycia, żeby szynka ładnie się zarumieniła. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...