piątek, 4 maja 2012

Chłodnik

Majowe upały, chociaż z jednej strony bardzo przyjemne, mają też jeden zasadniczy minus- nie zdążyły jeszcze urosnąć owoce i warzywa. W sklepach i na targowiskach praktycznie same importowane i drogie skarby. A podczas upałów miło jest zajadać się świeżymi ogórkami, truskawkami, pomidorami i innymi pysznościami. Stwierdziłam, że ogórki małosolne i koktajl truskawkowy, w prawdzie z bólem serca, ale odpuszczę, no ale chłodnik musi być! A jak chłodnik to młodziutki koperek… Uwielbiam jego zapach, świeży koperek pachnie takim prawdziwym latem… Z chłodnikiem był tylko jeden mały problem, na dalekiej północny, na przełomie kwietnia i maja, botwinka jest towarem deficytowym. Mimo usilnych poszukiwań, do domu wróciłam bez niej. Miał być biały chłodnik, ale przypomniałam sobie, że gdzieś na dnie szafki leży torebka barszczu w proszku, postanowiłam ją wykorzystać i Chłodnik wyszedł całkiem smaczny.

Składniki:
Torebka barszczu w proszku (na 3 porcje)
½ l wody
½ l maślanki
1 l kefiru
3 jajka
2 ogórki szklarniowe
Pęczek rzodkiewki
Pęczek koperku
Pęczek szczypiorku

Wykonanie:
W gorącej wodzie rozpuszczamy barszcz, doprowadzamy do wrzenia i odstawiamy do wystygnięcia. Jajka gotujemy na twardo, czekamy aż ostygną i obieramy.
Ostudzony barszcz łączymy z kefirem i maślanką, dodajemy pokrojone w kostkę jajka i rzodkiewki. Ogórki obieramy ze skórki i jeżeli cały chłodnik zjemy tego samego dnia, to po prostu kroimy je w kostkę, ale, jeżeli część zupy ma zostać „na jutro” to przed pokrojeniem usuwamy nasiona. Pokrojone ogórki dorzucamy do reszty składników, dodajemy też posiekany koperek z posiekanym szczypiorkiem. Mieszamy i ewentualnie doprawiamy do smaku odrobiną soli i pieprzu. Odstawiamy do lodówki i podajemy po schłodzeniu, najlepiej z młodymi ziemniakami posypanymi koperkiem. 


2 komentarze:

  1. i choć nie lubię buraków to ta zupka mnie przekona

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale jeszcze nigdy nie jadłam a nie robiłam chłodnika. Chyba najwyższy czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...