niedziela, 6 maja 2012

Omdlały Imam na parze

Jak tylko zaczyna się sezon na bakłażany, w koperkowej kuchni gości Imam, i to nie byle jaki, bo omdlały z rozkoszy :-) O tej potrawie pisałam już wcześniej tu, nie będę się powtarzać, powiem tylko, że tym razem zmieniłam nieco farsz i zamiast piec- ugotowałam go na parze. Omdlały Imam prosto z parowaru.

Składniki:
2 bakłażany
Czerwona cebula
Dymka
3 ząbki czosnku
Łyżka soku z cytryny
250g pomidorów
1/4 szklanki oliwy
Pęczek natki pietruszki
50g czarnych oliwek
Gałka muszkatołowa
Cukier
Pieprz
Sól
Jogurt naturalny

Wykonanie:
Bakłażany dokładnie myjemy i gotujemy przez 5 minut na parze.
Cebulę po obraniu kroimy w półplasterki i podsmażamy oliwie z drobno posiekaną dymką. Jak cebula się zeszkli, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i obrane, pokrojone w kostkę pomidory. Całość dusimy na niewielkim ogniu przez 10 minut.
W tym czasie bakłażany przekrajamy wzdłuż na pół i za pomocą łyżki wydrążamy środek, który kroimy w kostkę i dorzucamy na patelnię. Dodajemy też oliwki pokrojone w plasterki, całość mieszamy dolewając sok z cytryny. Doprawiamy do smaku odrobiną soli, cukru i pieprzu i sporą ilością świeżo startej gałki muszkatołowej. Na samym końcu dodajemy grubo posiekaną natkę pietruszki.
Farsz przekładamy do bakłażanowych łódeczek, układamy w parowarze i gotujemy przez 20 minut.
Przed podaniem polewamy jogurtem naturalnym.


Pomidorowe inspiracje

2 komentarze:

  1. Fantastyczna nazwa, nie słyszałam o takiej potrawie!

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi fantastycznie tylko ja nie dodawałabym oliwek bo nie lubię.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...