wtorek, 17 lipca 2012

Kanapeczki biedroneczki

W tym roku moją balkonową hodowlę ziół postanowiłam wzbogacić m.in. o pomidorki koktajlowe. Na próbę kupiłam dwa krzaczki i już wiem, że to było za mało- w przyszłym roku kupię znacznie więcej. Pierwsze pomidorki już się zaczerwieniły, postanowiłam zrobić z nich coś w czym nie zginą, coś w czym będą grały pierwsze skrzypce. Pomyślałam, że biedronki będą odpowiednio wyjątkowe.



Nie pamiętam gdzie podobne biedronki widziałam pierwszy raz- pełno ich na najróżniejszych blogach i innych kulinarnych miejscach w internecie. Pomidorki koktajlowe z mojej balkonowej hodowli są niesamowicie słodkie, a Kanapeczki biedroneczki zachwyciły wszystkich, a w szczególności Małą „I” :-)



Składniki:
6 Okrągłych wafli ryżowych
200g białego sera twarogowego
150g gęstego jogurtu naturalnego
Pęczek szczypiorku
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki kolorowego, mielonego pieprzu
12 pomidorków koktajlowych
6 czarnych oliwek bez pestek

Wykonanie:
Zaczynamy od zrobienia twarożku. Ser rozgniatamy widelcem, mieszamy z jogurtem, doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy umyty, osuszony i drobno posiekany szczypiorek i całość dokładnie mieszamy.
Każdy z wafli kroimy na ćwiartki.
Pomidorki po umyciu i osuszeniu przekrajamy na pół i nacinamy z jednej strony (to będą skrzydełka biedronki)
Kawałek wafla ryżowego pokrywamy twarożkiem. Na środku kładziemy połówkę pomidorka, z kawałka oliwki robimy główkę, z drobniutko pokrojonych oliwek- kropki na skrzydełkach, a za pomocą wykałaczki nanosimy twarożkowe oczy.


Pomidorowe inspiracje

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...