piątek, 19 października 2012

Odwrócone ciasto ananasowe

Jesień kojarzy mi się z serialami. Pewnie dlatego, że nowy sezon zazwyczaj jest puszczany od jesieni. Mam kilka ulubionych seriali. Rodzina Soprano, Gotowe na Wszystko, Sześć stóp pod ziemią i Dexter. Szkoda, że tylko ten ostatni jest jeszcze kręcony, a pozostałe już się skończyły… Jak na kulinarną blogerkę przystało- wyszukuję w moim ulubionych serialach ciekawych potraw. Kilka przepisów z Rodziny Soprano już wrzuciłam na bloga, teraz czas na Gotowe na wszystko. Był taki bardzo zabawny moment w jednym z odcinków 7 sezonu serialu, w którym Gabi starała się upiec Odwrócone ciasto ananasowe. Dzięki Aniko znalazłam nawet ten fragment na youtube :)



W każdym razie, po obejrzeniu tego odcinka, wiedziałam, że chcę zrobić odwrócone ciasto ananasowe, wolałam jednak, żeby bardziej przypominało to zrobione przez Bree ;-) dlatego szukałam odpowiedniego przepisu i szukałam. Aż w końcu w moje ręce wpadła książka Nigelli- Nigella Expresowo, a tam, banalnie prosty przepis na Odwrócone ciasto ananasowe.  Ciasto fajnie wygląda, jest proste, szybkie i pyszne, a po moich modyfikacjach nie aż tak strasznie ciężkie i słodkie :)

Składniki:
Ok. 8 plastrów ananasa z puszki
Ok. 100g kandyzowanych wiśni
100g mąki
80g miękkiego masła lub margaryny
Łyżeczka proszku do pieczenia
¼ łyżeczki sody oczyszczonej
50g cukru
2 jajka
5 łyżek soku z puszki z ananasami
Masło + cukier do wysmarowania i wysypania formy

Wykonanie:
Tortownicę o średnicy ok. 23 cm smarujemy masłem i posypujemy cukrem. Układamy plastry ananasa i wiśnie.
Mąkę mieszamy z cukrem, proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Dodajemy masło, wbijamy jajka i dolewamy sok i całość ubijamy mikserem na gładką masę. Ciasto przekładamy do tortownicy (ciasta jest niewiele, ledwo przykryje ananasy z wiśniami). Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy przez ok. 30 minut.
Po wyjęciu z piekarnika, odstawiamy na parę minut, ostrożnie odpinamy obręcz tortownicy, ciasto przykrywamy talerzem, odwracamy do góry dnem i zdejmujemy spód tortownicy.


6 komentarzy:

  1. Pyszności :)
    Żona Brata mojego C. upiekła kiedyś takie ciasto - było boskie. Az bananami jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj wlasnie je zrobilam z Twojego przepisu ale wyszlo mi calkiem jak Gaby :( rozlalo sie i wyszedl plaski jak decha placek. Co moglam zrobic zle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta jest mało, więc ma być płaski placek, nawet napisałam, że ciasto w torownicy ledwo przykryje ananasy. Na zdjęciu też widać, że ciasto jest płaskie.
      A czemu ciasto rozlało się jak u Gaby? Jedyna możliwość jest taka, że było nieupieczone. Proponuję przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest już gotowe.
      Ciasto jest z przepisu Nigelli, zmniejszyłam ilość cukru i tłuszczu, piekłam je już nie raz i za każdym razem wychodziło mi bez problemów.
      Powodzenia :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...