niedziela, 30 grudnia 2012

Lemon curd- Krem cytrynowy

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam cytrusy. Mała „I” prawdopodobnie potrafi  zjeść tyle mandarynek ile sama waży ;-) Mój koperkowy mąż, w leniwe poranki, nałogowo wyciska hektolitry soku pomarańczowego, a ja gustuję w grejpfrutach (pewnie stąd grejpfrutowa wersja tortilli) i w cytrynach. Dlatego na moim blogu nie mogło zabraknąć przepisu na cytrynowy krem- lemon curd. Jest przepyszny, delikatny, aksamitny i bardzo cytrynowy.  Przepis znalazłam na Moich Wypiekach. Spodobał mi się brak masła w składnikach. Jednak oliwę zastąpiłam zwykłym olejem rzepakowym o neutralnym smaku, bo miałam tylko taką bardzo aromatyczną oliwę z oliwek i bałam się, że będzie za bardzo wyczuwalna w gotowym kremie.  Pozmieniałam też nieco proporcje i wyszedł mi idealnie cytrynowy krem. Do czego można wykorzystać lemon curd? Jako dodatek/sos do lodów i deserów, jako nadzienie do babeczek, ciastek i naleśników, jako cytrynowy krem do ciast i tortów, czy do posmarowania chrupiących tostów lub gofrów. A jak ktoś bardzo lubi cytryny, to może go wyjadać łyżeczką a co :-) Jeżeli chodzi o trwałość, to  można go przełożyć do słoika i przechowywać w lodówce nawet przez tydzień, ale podejrzewam, że Lemon curd zniknie u nas znacznie szybciej :-)



Składniki:
4 średniej wielkości cytryny
2 całe jajka
2 żółtka
200g cukru
1 czubata łyżeczka mąki ziemniaczanej
3 łyżki oleju rzepakowego

Wykonanie:
Cytryny bardzo dokładnie myjemy. Z dwóch najładniejszych ścieramy skórkę, a potem ze wszystkich czterech wyciskamy sok. I sok i startą skórkę przekładamy do rondelka, dodajemy cukier, roztrzepana jajka i żółtka i mąkę ziemniaczaną. Całość ciągle mieszając (najwygodniej jest to robić trzepaczką) doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy na małym ogniu przez 2 minuty. Jeżeli uznamy, że krem jest za mało gęsty, możemy dosypać jeszcze odrobinę mąki ziemniaczanej. Lekko przestudzony krem miksujemy za pomocą blendera- dzięki temu pozbędziemy się ewentualnych grudek i rozdrobnimy skórkę cytrynową. Dolewamy olej, i ponownie, cały czas mieszając, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na niewielkim ogniu przez 2 minuty. 


Domowy Wyrób

5 komentarzy:

  1. ale super!!! bardzo mi się ten przepis podoba:) nie wiem do czego jeszcze go będę chciała dodać:))

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm
    wygląda genialnie:)
    w smaku też musi byc boskiii:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Lemon Crude i skorzystam z twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż mi ślinka cieknie , jutro robię :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...