środa, 7 maja 2014

Fish and chips, czyli ryba z frytkami

Koperkowy mąż ostatnio kilka razy był  służbowo w Londynie. Nie miał za wiele czasu na zwiedzania, zakupy i inne tego typu atrakcje, ale jak na dobrego męża i ojca przystało wracał z prezentami dla żony i córki. Angielską kuchnię podsumował jednym słowem: „groszek”. Dostawał go do prawie każdego posiłku, jak sam określił, albo w postaci jędrnych ziarenek, albo„rozpaćkanej pulpy”.  Żałował, że nie udało mu się spróbować jednej z bardziej znanych brytyjskich potraw- ryby z frytkami. No ale od czego ma się taką dobrą żonę jak ja… No i od czego mamy Internet. Przeszukałam masę blogów, a przepis który najbardziej przypadł mi do gustu znalazłam tu.
Fish and chips, czyli ryba z frytkami




Składniki:
½ kg filetów z dorsza
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
Ok. 250 ml piwa (u mnie ciemne)
1 jajko
Sól
Pieprz
½ kg ziemniaków
Olej do smażenia

Wykonanie:
Rybę kroimy na mniejsze kawałki.
W misce mieszamy przesianą mąkę z solą, pieprzem i sodą oczyszczoną, dodajemy roztrzepane jajko i dolewamy piwo mieszając wszystkie składniki. Ciasto powinno być nieco luźniejsze niż ciasto na naleśniki. Miskę z ciastem odstawiamy na godzinę do lodówki.
W garnku rozgrzewamy olej.
Kawałki dorsza maczamy w cieście (najwygodniej jest trzymać rybę pałeczkami), otrzepujemy delikatnie z nadmiaru ciasta i wrzucamy do garnka z olejem (po 3 kawałki jednocześnie, żeby nie obniżać temperatury tłuszczu za bardzo). Smażymy dosłownie kilka minut, do momentu aż panierka ładnie się zarumieni. Usmażone kawałki dorsza kładziemy na talerzu wyłożonym papierowym ręcznikiem, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu.
W międzyczasie obieramy ziemniaki, myjemy i kroimy na frytki. Smażymy partiami w garnku z rozgrzanym olejem. Po usmażeniu wyjmujemy na papierowy ręcznik, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu.
Rybę podajemy z frytkami. Danie skrapiamy octem słodowym, lub sokiem z cytryny.


1 komentarz:

  1. Przypomniało mi się najlepsze fish & chips jakie jadłam- na plaży w Brighton. Muszę kiedyś wypróbować twój przepis :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...